مروری بر ویژگی های نسخه 5.0.1 بانك اطلاعاتی MySQL

دسته بندي : فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT
مروری بر ویژگی های نسخه 5.0.1 بانك اطلاعاتی MySQL


اشاره :

بانك اطلاعاتی معروف MySQL كه اپن‌سورس است، طرفداران زیادی در بین برنامه‌نویسان دارد. MySQL علاوه بر آن‌كه یكی از نمونه‌های بسیار موفق نرم‌افزارهای منبع باز محسوب می‌شود، مثالی از نرم‌افزاری است كه در اروپا (سوئد) پا به عرصه گذاشته است.

نخستین نسخه این بانك اطلاعاتی توسط دو نفر از برنامه‌نویسان سوئدی نوشته شد و از آن پس بر اساس مدل نرم‌افزارهای منبع باز توسعه یافت. البته در میانه راه (یعنی در زمان عرضه نسخه سوم این نرم‌افزار) بر اساس توافقی میان شركت MySQL AB از یك سو و شركت معظم SAP (كه دارای خط تحقیق و توسعه بانك اطلاعاتی اختصاصی خود بود) از طرف دیگر، نسخه ویژه‌ای موسوم به MaxDB از تلفیق تكنولوژی‌های این دو شركت در فهرست محصولات MySQL قرار گرفت. اما شركت MySQL همچنان كار توسعه نسخه قبلی و منبع باز نرم‌افزار MySQL را تا این لحظه به موازات MaxDB ادامه داده است.

طرف‌داران فلسفه نرم‌افزار‌های منبع باز همواره از MySQL به عنوان نمونه‌ای یاد می‌كنند كه توانسته است به‌خوبی با نمونه‌های بانك‌های اطلاعاتی اختصاصی همانندSQL server كه سرمایه‌گذاری‌های سنگینی برای توسعه آن انجام می‌شود، رقابت كند (هر چند كه مایكروسافت بر اساس یك سیاست كلی تنها رقیب خود را در زمینه بانك‌های اطلاعاتی، محصولا‌ت اوراكل می‌داند و اصولاً توجهی به نرم‌افزارهای منبع باز نمی‌كند). اما واقعیت آن است كه در دنیای برنامه‌نویسی این دو نرم‌افزار در رقابت تنگاتنگ قرار دارند.

آخرین نسخه MySQL همراه مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و امكانات عرضه شده است كه آنرا بیش از پیش به‌سمت كاربردهای سوق می‌دهد. برخی از ناظران معتقدند هدف اولیه تغییرات و پیشرفت‌های ارائه شده در نسخه 5 این نرم‌افزار، بیش از هر چیز دیگری معطوف برنامه‌نویسی پیشرفته در كاربردهای گسترده و بزرگ است. یكی از منابع مورداستفاده در تهیه این مقاله در این زمینه چنین بیان می‌كند: جالب است كه نویسنده در نوشته خود اصلاً اسمی از مایكروسافت و SQL server نیاورده است!
دسته بندی: فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 806 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 8

حجم فایل:36 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: