ویروس های کامپیوتر

دسته بندي : فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT
ویروس های کامپیوتر


مقدمه:

امروزه با توجه به تعدد ویروس­های كامپیوتری در كشور، كه اغلب آنها نیز ایرانی می­باشند، شناخت و جلوگیری از تخریب آنها مفید و لازم به نظر می رسد. پیش از هرگونه بحث فنی لازم است توضیحی در مورد ویروس و خوب و بد بودن ویروس­سازی از دیدگاه مثبت آن بررسی شود تا مبادا افراد بدگمان و احتمالا متنفر از ویروس، سیل بد و بیراه خود را نثار ویروس نویسان! كنند بد نیست بدانیم جدای از هنر و تكنیك زیبای عملكرد ویروس­های مختلف و شیرینی جدال با ویروس­یابها، خود ویروس عاملی برای حمایت از برنامه ­های كاربردی می­توانند به شمار آید، چرا كه اولین ویروس­ها در راه جلوگیری از كپی برداریهای غیر مجاز طرح و نوشته شده و زمان فعالیت آن را موكول به وقتی كرده اند كه فرد خاطی از " خواهش عدم كپی غیر مجاز" نیاز به گوش مالی دارد! تا شاید همین فرد عادت به خرید و تهیه­ی برنامه­های مورد استفاده خود از طریق اصولی بنماید.

و اما ویروس­ها برنامه­هایی هستند كه به شكل پنهانی، موقع اجرا شدن برنامه آلوده خود را به برنامه­های اجرایی نظیر فایل های COM و EXE می­چسبانند و معمولا بدون اینكه تاثیری در كار اصلی برنامه آلوده بگذارند، منتظر زمان فعالیت نهایی یا برقراری شرط خاصی می­شوند.

حال این فعالیت می­تواند بزرگتر كردن فایلهای مختلف DATA باشد، یا آلوده كردن فایلهای اجرایی و یا از بین بردن اطلاعات PARTITION TABLE، معدوم كردن اطلاعات باارزش یا از كار انداختن فایل­های اجرایی و ... باشد. ولی در هر حال یك چیز در اكثر ویروس­ها مشترك می­باشد و آن انتقال ویروس از فایل­های آلوده به فایل های سالم است.
دسته بندی: فنی و مهندسی » کامپیوتر و IT

تعداد مشاهده: 1061 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ورد و قابل ویرایش

تعداد صفحات: 16

حجم فایل:27 کیلوبایت

 قیمت: 24,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی: